Het kompas van de held

Het kompas van de held

Storytelling, ethiek en leiderschap

Uitvoering
Paperback, kleur, 144 pagina's
ISBN
9789089656582
Verwacht op
31 augustus 2022
€ 23,99
nog niet leverbaar

We worden dagelijks geconfronteerd met collega’s die in complottheorieën geloven, met grensoverschrijdend, racistisch en seksistisch gedrag, een CEO die het met de waarheid niet zo nauw neemt en mensen die vinden dat voor henzelf andere regels gelden dan voor de rest. Hoe ga je daarmee om? Heb je direct je mening paraat en laat je die horen of hou je - omwille van de lieve vrede - je mond? Durf jij het gesprek aan te gaan? Hoe doe je dat? En vanuit welke waarden voer je dat gesprek dan? Met ander woorden: hoe ziet jouw morele kompas er eigenlijk uit?

Het kompas van de held helpt je op een eenvoudige manier je morele kompas te vinden en toe te passen. Je krijgt de tools aangereikt om voor jezelf en in je organisatie koers te bepalen en je uit te spreken in lijn met je persoonlijke, professionele en publieke waarden. We hebben in deze tijd helden nodig die in de jungle van meningen een helder en consistent verhaal hebben als basis voor onderling vertrouwen.

De auteurs dagen je in dit boek uit om die held te zijn: de Held als een echte leider die vanuit een ethisch besef besluiten durft te nemen, krachtige verhalen vertelt en in staat is goed te luisteren naar anderen. Wanneer je handelt vanuit persoonlijk en ethisch leiderschap is de impact van je communicatie en acties vele malen groter. Een moreel kompas geeft jou en anderen richting en bepaalt te allen tijde je koers.

Wis filter
  • Rick Willemsen

    Rick Willemsen

    Rick Willemsen (1965) is bijna 25 jaar team- en leiderschapscoach trainer facilitator en schrijver. Het trainersvak leert hij bij (Boertien) Vergouwen Overduin waar hij ook een aantal jaar partner is. Zijn motto is Leren verrijkt organisaties! en hij...
    Willemsen W
  • Titia Wolf

    Titia Wolf

    Titia Wolf (1968) helpt als adviseur storycoach en trainer professionals in zowel profit als non-profit bedrijven de kracht van verhalen in te zetten bij grote en kleine organisatieveranderingen; Storytelling om jouw persoonlijke of organisatie kernwaarden...
    - -